Professió

Defunció de Concepció Carreras (1927-2023)

El passat 18 de novembre de 2023 va morir, a Tiana, Concepció Carreras i Fontserè, bibliotecària titulada el 1949 per l’antiga Escola de Bibliotecàries. Era filla del filòsof Joaquim Carreras Artau i neta del meteoròleg Eduard Fontserè. A imitació de les seves ties maternes Maria i Margarida Fontserè, va estudiar la carrera de bibliotecària, amb un treball final dedicat a la revista El café (1859-1861). Va incorporar-se a la xarxa de biblioteques populars de la Diputació de Barcelona el 1970, on d’entrada va ocupar llocs dedicats al públic infantil: a la Biblioteca Folch i Torres i a la Biblioteca de la Santa Creu. El 1986 va passar a treballar a la central de la Xarxa, com a cap tècnic, fins que es va jubilar.

És autora de diverses contribucions a la documentació professional, entre les quals destaca, per la seva difusió, el llibre escrit juntament amb Teresa Rovira i Concepció Martínez Organització d’una biblioteca: escolar, popular o infantil. A més dels seus mèrits com a bibliotecària, els qui la van conèixer en destaquen la seva bonhomia i exquisit tracte humà. Fa uns mesos va rebre un sentit homenatge a la Biblioteca Can Baratau, del poble de Tiana, on residia.

Des d’aquí enviem el nostre condol a la seva família i amics. Descansi en pau.