xerrada Iris Parusel i pantalla GIDD
Activitats

Xerrades d’Iris Parusel i Begonya Ferré sobre sistemes de gestió digital de la informació

La setmana passada van tenir lloc dues xerrades de professionals en el marc de l’assignatura Sistemes de gestió digital de la informació II del grau en Gestió d’Informació i Documentació Digital de la FIMA.

El dimarts, 20 de febrer de 2024, Iris Parusel, tècnica de repositoris digitals del CSUC (Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya), va explicar les línies d’actuació en ciència oberta ofertes des del Consorci, fent èmfasi en el catàleg de repositoris que s’ofereix a les institucions: el servei de Repositoris de Prestacions Bàsiques (RPB), el de Repositoris de Prestacions Avançades (RPA), i tots els repositoris cooperatius.

El divendres, 23 de febrer, Begonya Ferré, de la Biblioteca de Roquetes (Baix Ebre), va presentar La Biblioteca digital de Roquetes, un projecte de col·lecció digital local desenvolupat amb Omeka Classic que recull més de 10.000 documents digitalitzats, catalogats i inventariats. La col·lecció inclou documents molt diversos com ara programes de festes, fotografies, revistes, notícies i cartells.

xerrada de Begonya Ferré i alumnat
xerrada GIDD alumnes