Xerrades professionals en el marc de l’assignatura Sistemes de gestió digital de la informació II (14, 21, 24 i 28 de maig)

Xerrades professionals en el marc de l'assignatura Sistemes de gestió digital de la informació II del grau en Gestió d'Informació i Documentació Digital. L'horari serà de 10 a 11.30 h i l'assistència és oberta a tothom. Dimarts 14 de maig. «Documentum: l'experiència del Servei d'Administració Electrònica, Gestió Documental i Patrimoni Documental de la Universitat de Barcelona». Ferran Abarca i Pilar Romera. Aula 206. Dimarts 21 de maig.«Serveis de gestió documental a demanda». Nubilum. Pep Casals. Aula 206. Divendres 24 de maig. «Microsoft 365 : desenvolupament de l'empresa Vidimus». Alberto Biarge. Aula 206. Dimarts 28 de maig. «Consorci d'Educació de Barcelona: gestió documental a l'Administració Pública». Jordi Serra Serra. Aula 210.

Seminari del TFM del màster en Biblioteques i Col·leccions Patrimonials (22 de maig)

Aula 206

En el marc del TFM (Treball final de màster) del màster en Biblioteques i Col·leccions Patrimonials de la Facultat, el pròxim dimecres 22 de maig de 2024, tindrà lloc a l’aula 206, de 16.30 a 18 h, un seminari adreçat als estudiants del màster, però obert a tothom. Es presentaran dues biblioteques patrimonials i es comentaran bones pràctiques en la realització dels TFM. Per un cantó, Anna Fors (cap de Documentació de la Filmoteca de Catalunya) i Lourdes Prades (directora del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República de la UB) presentaran aquests centres i suggeriran línies de recerca possibles. Així mateix, les exalumnes del màster Eva Helena Adrián i Abril Borrell presentaran els TFM que van realitzar el curs passat. I els alumnes actuals compartiran l’estat de les seves recerques. Finalment, es presentaran alguns consells per a la presentació formal dels treballs.

Coneixem els investigadors visitants, a les activitats del CRICC (30 de maig)

Aula 206

L’activitat del CRICC d’aquest mes de maig serà «Coneixem els investigadors visitants», on dos investigadors visitants presentaran les seves línies de recerca: «El potencial del uso de la inteligencia artificial en el análisis de datos de medios digitales» – Douglas Farias Cordeiro (Universidad Federal de Goiás) «Young people, sex and digital culture» – Cosimo Marco Scarcelli (University of Padova) Data: dijous 30 de maig de 2024 (ATENCIÓ, aquest mes no és en dimecres) Hora i lloc: 15.30 a 17.30 h, a la sala de juntes (206, 2a planta) de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA).

Defensa de la tesi doctoral de Benjamin Cunningham (3 de juny)

Sala d'actes carrer Melcior de Palau, 140, Barcelona

El pròxim dilluns 3 de juny de 2024, el doctorand Benjamin Cunningham defensarà, davant d'un tribunal format pel doctor Antoni Roig Telo (UOC), la doctora Maddalena Fedele de la FIMA i la doctora Margarida Carnicé Mur (Universitat de Lleida), la tesi doctoral titulada «Investigating ideology: technology in TV detective series and everyday life» dirigida per la doctora Lydia Sánchez Gómez i per la doctora Maria José Masanet Jorda. La defensa de la tesi tindrà lloc a la sala de juntes de la Facultat (espai 206), a partir de les 10.00 h.