alumnes visiten l'ETSAB
Activitats

Estudiants de GIDD i d’InfoCom visiten la Biblioteca de l’ETSAB-UPC

El passat 3 d’abril de 2024, els alumnes de GIDD i d’InfoCom van participar en la tercera de les sortides programades al llarg del semestre en el marc de l’assignatura Preparació al Pràcticum de 3r de GIDD.

En aquest cas, van visitar les instal·lacions de la Biblioteca Oriol Bohigas de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). La cap de la Biblioteca, Neus Vilaplana, va mostrar les instal·lacions de la Biblioteca a més de l’Arxiu Gràfic de l’ETSAB i el magatzem. A continuació, en una aula de la Facultat, va fer una presentació de Bibliotècnica (la biblioteca digital de la UPC) com a marc general i, a partir d’aquí, va explicar les característiques diferencials de la Biblioteca Oriol Bohigas (la naturalesa de les seves col·leccions, el fons antic que inclou plànols i dibuixos de Gaudí o Jujol, la diversitat de materials, etc.); els serveis que ofereixen als diferents perfils d’usuari; les formacions que realitzen, destacant els BIBtips (formació en línia); la utilitat de les guies temàtiques que elaboren regularment per donar a conèixer millor els fons de la biblioteca; el valor i la importància d’UPC Commons (el portal del coneixement obert de la UPC), o la presència de la Biblioteca de l’ETSAB a les xarxes (especialment, LinkedIn), entre altres.

Una visita molt interessant i profitosa que va mostrar la gran diversitat de perfils professionals que s’apleguen en una biblioteca universitària.