Participació de la FIMA a les #17JCID

Durant el 23 i el 24 de maig de 2024 van tenir lloc les 17es Jornades Catalanes d’Informació i Documentació, les #17JCID, amb el lema «I SI…? Una lectura distòpica de la professió». Les Jornades són el congrés de caràcter internacional dels professionals de la gestió de la informació i la documentació de Catalunya que organitza cada dos anys el COBDC.

En aquesta edició, el dijous 23, Miquel Térmens, degà de la Facultat, va participar en una taula rodona sobre els professionals de les biblioteques, que duia per títol «I si les bibliotecàries deixem de ser professionals?». A la taula també hi eren Josep Vives, director general de Promoció Cultural i Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, Marta Cano, gerent de Biblioteques de la Diputació de Barcelona, i Ferran Burguillos, gerent del Consorci de Biblioteques de Barcelona. En el debat es va parlar, entre altres temes, sobre la manca de vocacions que pateix la professió i sobre el projecte de reforma del decret que regula l’accés als llocs de treball de bibliotecari dins del sistema de lectura pública de Catalunya.

El divendres 24 també hi va participar com a moderador Rubén Alcaraz, professor de la FIMA. Alcaraz moderava la taula tecnològica «I si les màquines prenguessin autonomia?», que comptava amb Nabil Saadallah d’Innovative Interfaces LATAM/EMEA, José A. Asensi d’IdCare, Gerard Vidal Santos, consultor de biblioteques a OCLC i Pep Casals de Nubilum i Coeli. En aquesta taula van sorgir temes sobre l’ús ètic i l’entrenament de la intel·ligència artificial (IA) per a l’optimització de les tasques de documentalistes i el repte d’aportar informació validada a l’usuari.

Finalment, com a voluntariat, hi van participar estudiants del grau en Gestió d’Informació i Documentació Digital de la FIMA: Andrea Franquet Planes, Vianey Balderrama Noba, Júlia Arumí Suriñach, Núria Pujol Ventosa, Khadija El Aissaoui El Yaalaoui, Ikram Mouieh El Haissoufi i Pau Aguilar Aguilar.

Andrea Franquet Planes, Vianey Balderrama, Júlia Arumí Suriñach, Núria Pujol Ventosa, Khadija El Aissaoui El Yaalaoui, Ikram Mouieh El Haissoufi i Pau Aguilar Aguilar