Professió

Acte central de l’Any Rosalia Guilleumas

El dimecres 23 d’octubre va tenir lloc l’acte central de l’any Rosalia Guilleumas, en el qual es commemora el centenari d’aquesta bibliotecària. Recordem que Rosalia Guilleumas i Brosa (1924-2007) va tenir un paper remarcable en la direcció i la modernització dels serveis bibliotecaris de Catalunya. Més concretament, va ser directora de la Biblioteca Provincial i Universitària de Barcelona (ara CRAI de la UB), directora del Servei de Biblioteques de la Diputació, directora de la Biblioteca de Catalunya i directora de l’Escola de Bibliotecàries (actualment Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la UB).

L’acte es va fer a la Biblioteca de Catalunya i va comptar, entre altres intervencions, amb la participació d’Assumpció Estivill, professora jubilada i antiga degana de la nostra facultat. Entre el públic també hi van assistir personal de la nostra biblioteca i professorat de la Facultat.

Podeu llegir una semblança de Rosalia Guilleumas al blog del CRAI