Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Acte «Llorenç Soler, cinema documental i memòria històrica» (21 d’octubre)

octubre 21, 2021 @ 12:00 - 13:00

El proper dijous 21 d’octubre de 2021, de 13 a 14.30 h, tindrà lloc l’acte «Llorenç Soler: cinema documental i memòria històrica» a l’aula 309. La sessió, centrada en la figura de Llorenç Soler, cineasta i documentalista valencià, aprofundirà en la seva trajectòria cinematogràfica i en la importància de la seva obra com a document per construir la memòria històrica. També es presentarà el projecte Llorenç Soler, cine documental i memòria històrica.

Llorenç Soler és una figura de referència en el cinema documental i independent del context espanyol. S’ha caracteritzat sempre per mantenir una mirada crítica i compromesa. La seva obra, referenciada i reconeguda per diferents àmbits i institucions, continua sent objecte d’estudi pel seu interès social i històric. A través del cinema, la televisió i el vídeo, des de mitjans del segle XX i fins a principis del XXI, Soler aborda la realitat social, cultural i política del seu temps a través d’una mirada sempre independent i crítica: la immigració, l’habitatge, l’exili, els deportats, les minories ètniques, la condició sexual, el món rural, etc. El projecte Llorenç Soler, cine documental i memòria històrica, amb el suport de la Universitat de València, la Filmoteca de Catalunya i la FIMA, té com a objectiu unificar i coordinar totes aquestes referències a través d’una pàgina web per fomentar i encoratjar l’estudi i la investigació al voltant del cine documental i social independent, posant a disposició l’obra de Llorenç Soler i la documentació generada entorn del seu treball.

En l’acte participaran Martí Rom, Manuel Barrios, Lydia Sánchez i Dani Soler:

• Josep Miquel Martí Rom situarà l’obra de Llorenç Soler en el seu context històric i, com a membre fundador, parlarà sobre la Central del Curt, la distribuïdora independent que durant els anys de la dictadura franquista permetia que el públic pogués accedir a obres censurades o produïdes en clandestinitat. Entre elles, les de Llorenç Soler.
  • Manuel Barrios presentarà el projecte i posarà en rellevància la necessitat de recuperar la memòria històrica, no sols en el que es refereix als fets, sinó sobretot en el referent als mitjans a través dels quals els fets es documenten. Més enllà del fet institucional, des del record familiar a l’activisme social, amb figures independents com Llorenç Soler, sembla necessari documentar amb rigor aquests materials marginals perquè la societat pugui accedir a una visió més oberta i democràtica de la seva pròpia història.
  • Dani Soler, responsable del desenvolupament i disseny de la pàgina web, intervindrà en línia per explicar el projecte des del punt de vista tècnic: arquitectura de la pàgina, allotjament del material audiovisual, sistema de catalogació, accés a documents, drets, etc.
  • Lydia Sánchez guiarà i moderarà la sessió.

Serà un acte obert a tota la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals, però sobretot destinat a estudiants de quart curs que estiguin començant a plantejar els seus Treballs de final de grau.