Activitats

Activitats de professorat de la FIMA del projecte CODICIS a Perú i Bolívia

El projecte europeu Erasmus+ CODICIS ha desenvolupat aquest mes de gener l’última fase de sessions presencials del curs de formació de formadors al Perú i a Bolívia.

Un grup de professors de Barcelona i Catània ha viatjat al Perú per trobar-se amb els vint alumnes d’Arequipa i Piura, i un altre grup de professors ha viatjat a Bolívia per reunir-se amb els vint alumnes de La Paz i Tarija. Les classes es van iniciar simultàniament per completar la formació pràctica en catalogació, arxivística, digitalització, història del llibre i conservació preventiva amb la participació dels professors de la nostra Facultat Jesús Gascón, Núria Jornet, Pedro Rueda i Miquel Térmens, i per la part de Catània les professores Berta Blasi i Simona Inserra.

El tancament de l’aeroport d’Arequipa per la situació política al Perú ha dificultat la mobilitat dels professors entre seus, de La Paz a Arequipa i viceversa, i el seu retorn. Afortunadament, tots van poder tornar i amb aquesta fase completada els alumnes hauran ara de desenvolupar els seus cursos locals durant aquest any per transmetre els coneixements apresos en els últims mesos.

El projecte desenvolupat a la nostra Facultat ha consistit a elaborar materials docents, realitzar la formació a distància i presencial i afavorir el desenvolupament de la formació en cascada que permeti la sostenibilitat futura de la formació en les entitats locals dels tres països llatinoamericans.