Activitats

Alumnes de l’Escola de Llibreria i del grau en Informació i Comunicació col·laboren al Premi Llibreter

El Gremi de Llibreters de Catalunya va celebrar la XXIII edició del Premi Llibreter, el passat 30 de juny de 2022. El Premi s’atorga a obres de ficció ja publicades que els llibreters, a partir d’unes comissions, consideren no han tingut prou reconeixement del públic i la crítica. El Premi és una distinció honorífica no remunerada que dona una segona vida a aquestes obres de narrativa per a adults i infants a les taules i prestatgeries de les llibreries, tot allargant la seva circulació i ampliant el nombre de lectors. El Premi és alhora la festa pública dels llibreters, allà on s’hi troben per celebrar la lectura i la professió, també s’hi atorguen distincions als llibreters amb més de 35 anys d’ofici.

Cada any, un reduït nombre d’alumnes de la Facultat col·laboren en la preparació i la celebració de l’acte. L’alumnat que hi sol participar provenen del postgrau en Llibreria i de l’assignatura de Desenvolupament de col·leccions. Aquests estudiants poden conèixer en primera persona els autors i les autores premiades, editors, il·lustradors, traductors, llibreters, responsables institucionals de la cultura i és una magnífica oportunitat per descobrir persones de la cadena de valor del llibre al país.

Enguany, els alumnes que hi han participat han estat: Lara Díaz (doble grau InfoCom), Raquel Martínez, Josep Moll Pintat, Mercè Morilla i Lola Pérez (Escola de Llibreria). A tots ells, moltes gràcies!