Professió

Any Consol Pastor Martínez, primera titulada de l’Escola de Bibliotecàries

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha aprovat commemorar oficialment el cinquantenari de la mort de Consol Pastor Martínez (1887-1973). Consol Pastor va ser l’alumna número u de la primera promoció de l’Escola Superior de Bibliotecàries (1915-1918), l’antecessora de l’actual Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals. Just acabar la carrera, fou nomenada directora de la primera biblioteca popular de la Mancomunitat, la de Valls, que fou l’origen, juntament amb les de Sallent, Olot i les Borges Blanques, de la xarxa de biblioteques públiques del país. Un any després, va guanyar la plaça de professora auxiliar de l’Escola Superior de Bibliotecàries i es trasllada a Barcelona. El 1928 fou nomenada primera bibliotecària de l’Escola, quan la biblioteca, que havia començat el 1920, ja tenia un volum important. Va ocupar aquest càrrec fins el 1957, que es va jubilar. En trobareu més informacio en aquesta pàgina de l’Institut Català de les Dones i al Blog de la biblioteca de la Facultat.