Professió

Biblioteques i desenvolupament sostenible: accés públic a la informació

El passat dimecres, 29 de novembre de 2017, va tenir lloc la jornada Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i biblioteca pública promoguda per la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i a la qual va assistir la professora Aurora Vall en representació de la Facultat.

A la Jornada, van intervenir Marta Cano, gerent de la Gerència de Serveis de Biblioteques, Kontxi Odriozola, cap  de l’ Oficina d’Europa i Estratègia Internacional de la Diputació de Barcelona, Ester Omella, cap de l’Oficina de Programació i Avaluació de Biblioteques, i Muntsa Miñana, de la Biblioteca del Fondo de Santa Coloma de Gramenet.

Els ODS són un conjunt de 17 objectius promoguts per les Nacions Unides que marcaran la seva Agenda 2030. Gràcies a la intervenció de l’IFLA, s’ha aconseguit que hi hagi una sèrie de fites que facin referència explícita a la necessitat de garantir i augmentar l’accés públic a la informació com a garantia d’una societat més democràtica.

La Gerència de Serveis de Biblioteques té previst iniciar un procés de treball amb la Xarxa de Biblioteques per tal d’alinear-se amb els ODS. En aquest context, ha creat un equip transversal de seguiment, format per representants de la mateixa Gerència, l’IFLA, el COBDC, el Consorci de Biblioteques de Barcelona i la Facultat.