Professió

Creu de Sant Jordi per a Joana Escobedo

Joana Escobedo i Abraham, diplomada per l’antiga Escola de Bibliotecàries, ha estat distingida enguany amb la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya «per la seva trajectòria extensa com a bibliotecària i especialització en documentació patrimonial». Escobedo va acabar els seus estudis al nostre centre el 1962, posteriorment es va llicenciar en Filologia Romànica a la UB i es va doctorar en aquesta universitat amb una tesi sobre poesia popular catalana no religiosa. Des de 1978 fins a la seva jubilació, el 2012, va treballar a la Biblioteca de Catalunya, amb una dedicació especial al llibre antic. La seva producció científica gira al voltant del patrimoni bibliogràfic, però també ha publicat mètodes d’aprenentatge de català i alguna obra de ficció. Entre les seves publicacions no falten treballs dedicats a antics professors de l’Escola de Bibliotecàries: Pere Bohigas, Rosalia Guilleumas i Amadeu Soberanas. Per a més informació, vegeu la seva entrada a la Viquipèdia.

En l’edició de 2021, també ha rebut la Creu de Sant Jordi el doctor Jesús Alturo i Perucho, «per la seva contribució a l’àmbit de la paleografia, codicologia i diplomàtica, i les seves aportacions cabdals a la història de la literatura i l’art medieval del període romànic de Catalunya». Tot i que Jesús Alturo no està vinculat directament amb la Facultat, els seus estudis, pels quals compta amb el suport de la titulada del nostre centre Tània Alaix, han ajudat a recuperar, conservar i difondre el patrimoni bibliogràfic i documental de Catalunya.

Ens congratulem d’aquestes distincions de la Generalitat, que la Facultat va rebre també l’any 2015, en ocasió del centenari de la creació de l’Escola Superior de Bibliotecàries. Carme Mayol, antiga directora de l’Escola, també va ser mereixedora d’aquest guardó el 2018. Més informació sobre les Creus de Sant Jordi d’enguany, a la pàgina web de la Generalitat.