Defunció d’Ana Díaz-Plaja Taboada

La notícia del traspàs d’Ana Díaz-Plaja, després d’una llarga malaltia, el passat 23 de maig de 2023, va colpir de tristesa tothom qui l’havia tractada. La seva bondat, amplis coneixements en literatura infantil i en didàctica de la llengua i la literatura, així com la seva capacitat de treball, perduraran en la memòria. Des de la Facultat ens sumem a les mostres de condol vers la família i amics.

L’Ana havia nascut a Barcelona el 1951, filla de Guillermo Díaz Plaja i neboda de la bibliotecària Aurora Díaz Plaja. Era llicenciada en Filologia Hispànica per la Universitat Autònoma de Barcelona i es va doctorar a la Universitat de Barcelona el 2008 amb la tesi Claves de análisis de las novelas para niñas: valoración histórica y literaria. Va ser professora de la Facultat d’Educació de la UB des del 1980 fins al 2013, quan es jubilà. La seva producció científica inclou nombrosos articles, capítols de llibre i monografies.

Amb la FIMA mantingué una relació directa amb la col·laboració amb el màster en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura, i donant suport i guiant les pràctiques i treballs finals del màster en Biblioteques i Col·leccions Patrimonials, vinculats al Fons Guillermo Díaz-Plaja de la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona. Així mateix, va assessorar en l’organització de la documentació personal de l’Aurora Díaz Plaja, dipositada a la FIMA.