Activitats

Disponible el vídeo del primer Seminari de l’Aula Rubió 2021-2022

Dimecres 10 de novembre de 2021 va tenir lloc el primer dels tres Seminaris de l’Aula Jordi Rubió i Balaguer d’aquest curs, que estaran dedicats als repositoris digitals. En aquesta primera trobada, Lluís Anglada, director de Ciència Oberta del CSUC, va presentar els continguts del cicle i donà una visió històrica sobre el context en què van néixer els repositoris institucionals. Michele Mennielli, senior global strategist de LYRASIS (Estats Units d’Amèrica), va mostrar la perspectiva nord-americana dels repositoris institucionals. Finalment, Eloy Rodrigues, director de la Unidade de Serviços de Documentação e Bibliotecas de la Universidade do Minho (Portugal) i president sortint del Consell Executiu de COAR (Confederation of Open Access Repositories) va explicar el rol dels repositoris de nova generació en l’ecosistema europeu de comunicació científica. Cristóbal Urbano va moderar el debat final amb preguntes dels assistents. Miquel Térmens, en donar les paraules de benvinguda, va glossar la llarga trajectòria dels Seminaris de l’Aula Rubió i es va felicitar per la recuperació d’aquest espai d’intercanvi entre el món acadèmic i professional.

Trobareu el vídeo del seminari al canal YouTube de la Facultat: https://youtu.be/iVz8NMdwPqs