Professió

Dos projectes de graduats de CAV, seleccionats a la Setmana del Talent Audiovisual

En el marc de la Setmana del Talent Audiovisual que organitza el Clúster Audiovisual de Catalunya, dos projectes de graduats de Comunicació Audiovisual han estat escollits per fer un pitch davant de professionals de la indústria de la ficció i del documental que cerquen talent i idees noves.

D’una banda, el projecte de documental 16:53, d’Edgar Rodríguez, es centra en l’atemptat del 17 d’agost de 2017 a la Rambla de Barcelona, a les víctimes del qual vol donar visibilitat. Segons explica el seu autor: «Vaig considerar necessari dur a terme un projecte documental centrat en les víctimes i la repercussió psicològica. Estem lluny de comprendre com se senten les víctimes d’aquest acte terrorista. Per això, aquest projecte pretén aproximar-se a les víctimes i externalitzar les seves vivències, emocions i experiències respecte a aquest succés.»

D’altra banda, el projecte de llargmetratge de ficció Shooters és una comèdia dramàtica de Meritxell Lancis i Albert Muns. La proposta presenta una història dins una història en què un grup d’amics que passen les vacances a una casa davant el mar comencen a rodar un curtmetratge, però res no és pas el que sembla. En paraules dels seus autors, el projecte «permet jugar amb la imatge, treballar el subtext del nostre dia a dia i portar al límit diversos arquetips de persona».

«Enguany s’hi han incorporat més universitats, tant de la resta del territori espanyol com de la resta d’Europa, i s’hi han presentat més de 200 projectes. És un privilegi que hagin escollit dues propostes de la FIMA, que, en la meva humil opinió, són viables», diu Anna Marquès, interlocutora de la FIMA amb el Clúster Audiovisual. La Setmana del Talent es celebrarà del 14 al 18 de novembre de 2022, al CCCB. El programa es pot consultar al web de l’esdeveniment.