Activitats

El proper dimecres 29 comença el congrés BOBCATSSS

La setmana vinent, tindrà lloc a Barcelona BOBCATSSS 2014, el congrés internacional d'estudiants d'Informació i Documentació que promou EUCLID, una associació de facultats d'arreu del món que ofereixen aquests ensenyaments. Els organitzadors d’aquesta edició són els estudiants de la nostra Facultat, coordinats pels professors Jesús Gascón i Andreu Sulé, i un grup de la Swedish School of Library and Information Science de la Universitat de Borås.

BOBCATSSS és un acrònim format per les inicials de les universitats que l’any 1993 van impulsar la iniciativa —Budapest (Hongria), Oslo (Noruega), Barcelona, Copenhaguen (Dinamarca), Amsterdam (Països Baixos), Tampere (Finlàndia), Stuttgart (Alemanya), Szombathely (Hongria) i Sheffield (Regne Unit)—,  a les que després s’han afegit: Borås (Suècia), Riga (Letònia), Kharkiv (Ucraïna), Moscou (Rússia), Tallinn (Estònia), Cracòvia, Toruń i Varsòvia (Polònia), Sofia (Bulgària), Ljubljana (Eslovènia), Bratislava (Eslovàquia), Praga (República Txeca), Osijek i Zadar (Croàcia), Berlin i Potsdam (Alemanya), Porto (Portugal) i Parma (Itàlia).

Entre el 29 i el 31 de gener, rebrem la visita de més de 200 congressistes procedents de quasi bé tots els continents: dels EUA (per exemple, de Tennessee o Illinois), del Canadà, de Turquia, de la República de Sud-àfrica, de Ghana, d'Egipte o de Nigèria, i, naturalment, de molts països d'Europa —Alemanya, Àustria, Croàcia, Dinamarca, Finlàndia, França, Grècia, Hongria, Itàlia, Letònia, Lituània, Noruega, Països Baixos, Polònia, República Txeca, Suècia o Suïssa—, als quals cal sumar, entre congressistes i voluntaris, un nodrit grup d'estudiants de Barcelona.

El programa —format per dues ponències, nou tallers, una taula rodona, una quarantena de comunicacions i una trentena de pòsters—, gira al voltant del tema: «Llibrary (r)evolution: promoting sustainable information practices», i diverses persones de la Facultat hi han presentat contribucions: els estudiants del grau d'IiD, Vicent Gil i Albert Rubio, «Making your information automatic», els estudiants de doctorat, Liliana Molina i Miguel Navas, «Evaluation of university libraries in the Republic of Ecuador» i «Sustainability of open access journals: a short review» respectivament, i el professor Cristóbal Urbano, en col·laboració amb Yin Zhang, de la Kent State University d'Ohio, «Patron-Driven Acquisitions (PDA) of e-books: new life for the library catalog?». A més, hi trobem antics alumnes com Jordi Corvillo, que presenta la comunicació «Catalan netlabels and music discovery in catalan public libraries», Patricia Russo, «Free software in libraries? Yes, you can!», o Miquel Codina, amb «Innovative management in an academic library: the case of the Rector Gabriel Ferraté Library».

La cerimònia inaugural del congrés tindrà lloc al Paranimf de l'Edifici Històric, i Lluís Anglada hi pronunciarà la conferència «Are libraries sustainable in a world of free, digital and networked information?».

Els organitzadors han preparat, a més, un atractiu programa d'activitats paral·leles: visites a institucions bibliotecàries i arxivístiques de la ciutat, un petit concert, i el tradicional sopar de gala, que se celebrarà al Museu d'Història de Catalunya. Podeu consultar aquí el programa complet del congrés.