El graduat de la Facultat Fran Novo presenta el seu TFG en un congrés

Fran Novo, graduat de Comunicació Audiovisual, presenta el seu Treball Final de grau en el segon Congrés Internacional sobre Universitat i Inclusió, celebrat els dies 7 i 8 de novembre a Barcelona, dirigit als equips de recerca i a professors interessats a promoure i millorar l’atenció a les persones amb discapacitat en l’ensenyament superior.

En el seu treball, «Accés a la universitat per  a persones sordes en llengua de signes catalana», Fran Novo presenta un vídeo informatiu i divulgatiu de curta durada, extensiu i aplicable a la resta d’universitats catalanes. A través de l’acompanyament d’un alumne sord, es fa un recorregut per les diferents fases del procés d’accés a la universitat. Un procés que comença en la preinscripció universitària, passa per les Proves d’Accés a la Universitat i la matriculació al grau, i finalitza amb l’alumne integrat a l’àmbit universitari, on podem veure’l en classe, en la biblioteca, fent un treball en grup o pel passadís de la facultat. El vídeo està acompanyat d’una narració on s’expliquen les especificitats de cada fase del procés, amb una intèrpret de llengua de signes catalana (LSC) a la dreta de la pantalla i subtítols.

S’acaba amb el testimoni de Berta Frigola, graduada en Disseny per la Universitat de Barcelona, que explica la seva experiència com a alumna sorda a la universitat. També està adaptat a les persones amb capacitat auditiva del seu entorn, mitjançant l’àudio format per la veu en off i la música de fons. Aquest treball es va fer en col·laboració amb els Serveis Lingüístics de la Universitat de Barcelona.