Professió

El projecte Wikipedia and Women ja té presència a les xarxes

El projecte de recerca Wikipedia and Women (W&W), finançat pel Plan Nacional I+D+I del Ministerio de Ciencia e Innovación de l’Estat espanyol ja té pàgina web i presència a Twitter @Wikiwomen_gap. Des d’aquests dos espais es donaran a conèixer les diferents activitats i publicacions que es faran en el marc del projecte.

En concret, aquest estiu, dins el congrés de l’IFLA que tindrà lloc a Dublín, es presentarà el treball sobre fonts d’informació i Wikipedia de l’estudiant de doctorat David Ramírez-Ordóñez, dins de les seccions de Biblioteques de Ciència i Tecnologia, Gestió del Coneixement i Humanitats Digitals.

I en els actes organitzats pivotant la conferència de l’IFLA, hi ha la conferència Linked Data in Libraries, també a Dublín, on el professor Miquel Centelles presentarà la feina feta amb l’organització Dones amb Categoria, per visibilitzar les biografies de dones i col·lectius LGTBI+ de la Viquipèdia, actualment ocultades per no permetre disposar de categoria pròpia. Aquest treball té l’origen en el TFM de la Yessica Macià, estudiant del màster d’Humanitats Digitals.

També com a satèl·lit de l’IFLA, des del projecte W&W es col·labora en l’organització de la Wikipedia and Library Convention, de la qual la professora Núria Ferran és coorganitzadora i responsable del programa de la trobada. Des d’aquesta convenció s’ofereixen 50 beques per finançar desplaçaments i estades a persones vinculades amb biblioteques i Wikipedia.