Activitats

Els alumnes de l’assignatura Patrimoni documental visiten biblioteques i arxius

Els alumnes de l’assignatura Patrimoni documental: institucions de la memòria, serveis i usuaris del grau de Informació i Documentació van visitar el passat 29 d’octubre la Biblioteca del Pavelló de la República per tal de conèixer els seus fons i col·leccions —de temàtica molt present en el desenvolupament historiogràfic i d’explotació de la memòria històrica—, els serveis especialitzats que ofereix per a la recerca, i l’ús dels seus materials per a exposicions i altres activitats de difusió del patrimoni cultural. Els estudiants s’interessaren també pel tractament i la difusió dels fons d’arxiu personals i per la incorporació de cinc col·leccions del centre —entre les quals una de memòria oral— a la Memòria Digital de Catalunya.

Així mateix, el 5 de novembre, els alumnes i la professora Núria Jornet van visitar l’arxiu del monestir de Sant Pere de les Puel·les per conèixer de primera mà el Servei d’Arxius de la Federació Catalana de Monges Benedictines (SAF). L’arxivera presentà aquest Servei que aplega cinc fons —tres dels quals, Sant Pere de les Puel·les, Sant Daniel de Girona i Sant Benet de Montserrat, són de gran importància per al patrimoni documental del país—, i els parlà de les seves funcions arxivístiques i de tractament documental, i de les activitats de difusió cultural que el SAF du a terme, com ara visites guiades, itineraris històrics, tallers o cursos. Per complementar la xerrada, l'arxivera va preparar una mostra de les principals tipologies documentals monàstiques que va descriure als estudiants.