Els estudiants d’Avaluació i qualitat del grau d’IiD fan activitats

Els alumnes de l’assignatura Avaluació i qualitat del grau d’Informació i Documentació han participat en diverses activitats.

El passat 25 de febrer, van visitar la Biblioteca Sant Gervasi – Joan Maragall de Barcelona. La directora de la biblioteca, Angelina Cabré, va fer una interessant xerrada sobre la gestió i direcció d’una biblioteca pública, posant l’accent en aspectes com la direcció d’equips humans, el desenvolupament de la col·lecció o l’anàlisi dels usos que es fan de la biblioteca per a una millor planificació, entre moltes altres qüestions. També va destacar, en relació amb la professió, el valor dels bibliotecaris prescriptors en el marc de les biblioteques públiques.

Aquest dilluns, 11 de març, els estudiants van assistir a la presentació del Grup de Treball Dones Visibles del Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya (COBDC). Antonia Reyes, coordinadora del grup, i Montserrat Terrones, van presentar els objectius principals del grup i van explicar algunes situacions de discriminació per raó de gènere amb les quals es poden trobar quan s’incorporin al món laboral. Aquesta activitat, promoguda per la Comissió d’Igualtat de la nostra Facultat, formava part de dels actes promoguts amb motiu de la celebració del 8 de març. Posteriorment, Marga Losantos, presidenta del COBDC, va fer una breu explicació sobre la raó de ser del Col·legi, les seves funcions i serveis i els va animar a col·legiar-se un cop es graduïn.

Finalment, aquest dijous, 14 de març, Toni Feliu, cap de la Unitat d’Estadístiques i Qualitat, de la Gerència de Serveis de Biblioteques (GSB) de la Diputació de Barcelona, va fer una xerrada que portava per títol: «Biblioteca pública i avaluació de serveis: el treball de la Gerència de Serveis de Biblioteques». Feliu els va explicar les actuacions que la seva Unitat realitza en relació amb les funcions que es duen a terme des de la GSB. A partir d’alguns exemples, va mostrar com les estadístiques i el seu ús en l’avaluació esdevenen un instrument bàsic per a la millora dels serveis bibliotecaris de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.