Activitats

Els estudiants d’Avaluació i qualitat visiten l’Arxiu del Districte de Sants-Montjuïc i els arxius del CEC

El passat dimecres 14 de maig, els alumnes de l’assignatura Avaluació i qualitat del grau d’IiD van visitar l'Arxiu Municipal del Districte de Sants-Montjuïc. El director de l'arxiu, Germà Iturrate, va explicar les dificultats de la gestió del dia a dia professional en una situació de reducció constant de recursos. La descripció del que podria ser un dia qualsevol de la vida d'un arxiver de districte va ser un exemple molt il·lustratiu.

També van visitar els dos arxius del Centre Excursionista de Catalunya: l'Arxiu Fotogràfic i l'Arxiu Històric. El responsable de l'Arxiu Fotogràfic, Berenguer Vidal, va presentar el fons, fent especial incís en la seva riquesa i diversitat, la seva preservació i la seva conservació i, sobretot, en la seva difusió a través de la Memòria Digital de Catalunya. Els alumnes van tenir l'oportunitat de veure fotografies en diferents suports i materials diversos relacionats amb el seu tractament documental (des de plaques de vidre, a cedularis amb fitxes que incloïen petites fotografies).

Seguidament, Núria Téllez, de l'Arxiu Històric, va explicar la gènesi de l'arxiu actual, que no va començar a materialitzar-se fins al 2006, quan es decidí iniciar un projecte de grans dimensions que assegurés que la documentació, fins llavors dispersa, quedaria reunida i que vetllés per a la seva preservació, ordenació i difusió.