Activitats

Els estudiants de Preparació al Pràcticum de GIDD fan activitats

Aquestes darreres setmanes han tingut lloc diverses activitats en el marc de l’assignatura Preparació al Pràcticum del grau en Gestió d’Informació i Documentació Digital.

El passat 12 d’abril de 2023, els alumnes van visitar el Centre de Documentació i Museu de les Arts Escèniques (MAE) de l’Institut del Teatre de Barcelona. La directora, Anna Valls, va presentar el centre fent especial èmfasi en la complexitat de la col·lecció i els reptes que planteja. S’hi apleguen suports i formats molt diferents, i han de tenir en compte diverses tipologies documentals per explicar un únic espectacle (guions, esbossos, vestuari, attrezzo, premsa, fotografies, vídeos, etc.). Aquesta varietat comporta dificultats per a la seva digitalització o per a la creació d’un accés únic, i implica una certa complexitat per aconseguir donacions dels diferents agents implicats en una producció (actors, guionistes, autors, fotògrafs, companyies, etc.). A continuació van fer un recorregut per les instal·lacions (la biblioteca, els dipòsits i l’exposició permanent) i van poder veure de ben a prop moltes de les peces úniques del fons.

El 24 d’abril, Vasi Veselinova, del Departament de Secretaria del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, va explicar la seva experiència com a titulada recent (es va graduar el 2018): la facilitat per accedir a ofertes de feina molt variades, la importància d’assumir reptes en entorns laborals en els quals la figura dels nostres graduats encara no està consolidada o la necessitat de seguir formant-se per ser una bona professional.

Finalment, el passat 3 de maig, els estudiants van visitar La Factoria i la Biblioteca/CRAI del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Anna Magre, cap de La Factoria, va fer una presentació general dels principals serveis que proporcionen als seus usuaris i els reptes constants que es plantegen perquè la Biblioteca estigui al seu costat. Justí Torn, coordinador de la Producció Audiovisual i Multimèdia de la UPF, mentre els guiava per les instal·lacions, els va explicar els diferents productes que s’elaboren a La Factoria. Per últim, Ana Baiges, cap de la Biblioteca/CRAI del Poblenou, va acompanyar els alumnes en un recorregut pels diferents espais de la biblioteca.