Els estudiants d’IiD visiten biblioteques públiques i especialitzades

El passat dimecres, 11 d’abril de 2018, estudiants de l’assignatura Avaluació i qualitat del grau d’IiD van visitar la Biblioteca Sant Ildefons de Cornellà. La directora Nati Calvo va fer una presentació general sobre el barri de Sant Ildefons per tal de contextualitzar millor el centre en el seu entorn, seguida d’una explicació de les principals línies d’actuació i d’algunes de les activitats que duen a terme, com ara la Biblioteca Humana, els clubs de lectura fàcil, tertúlies en diferents idiomes o l’Atrapallibres, entre moltes altres. Al llarg de la sessió, hi va haver un diàleg constant i enriquidor. A continuació, els estudiants van fer un recorregut per les instal·lacions de la biblioteca.

Al seu torn, el dimecres 18 d’abril, els alumnes d’Introducció als sistemes d’informació i documentació van visitar dues biblioteques especialitzades. Per una banda, el Centre de Documentació Montserrat Roig del Col·legi de Periodistes de Catalunya, on van ser atesos per la seva responsable Carme Teixeiro que els va explicar quin és el paper d’un centre de documentació d’un col·legi professional, els serveis que ofereix, i quin ha de ser el perfil i el tarannà del responsable d’aquesta mena de centres. Per l’altra banda, a la Biblioteca del Departament de Salut van poder escoltar les explicacions de la seva cap Pilar Roqué i el seu equip que els van parlar de les característiques d’aquesta unitat, de la importància de la cooperació amb altres unitats de la mateixa temàtica i del procés d’adaptació a la realitat digital, que permet donar un millor servei als usuaris.