Els estudiants preparen la seva sortida al món laboral

El passat dimecres, 2 de maig, i en el marc de l’assignatura Avaluació i qualitat del grau d’Informació i Documentació, es van realitzar dues sessions orientades a preparar l’accés al món laboral dels estudiants.

La primera sessió va servir per donar a conèixer el Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya (COBDC) als futurs titulats. Marga Losantos, actual presidenta del Col·legi, va fer-ne una presentació fent especial incidència en la importància que té per als professionals de la informació comptar amb una organització que vetlla pels seus interessos. A continuació, i com a exemplificació d’una de les activitats més conegudes i significatives del Col·legi, Núria Castells, coordinadora de les 15es Jornades Catalanes d’Informació i Documentació, va explicar com s’organitzen unes jornades i com d’importants són aquestes trobades professionals per conèixer bones pràctiques, estar al dia i, sobretot, per construir una bona xarxa de contactes.

La segona sessió la va realitzar Anna Lluch, formadora del Servei d’Atenció a l’Estudiant (SAE), que va oferir una sessió sobre com elaborar un currículum i una carta de presentació. A banda d’explicar els continguts bàsics que ha de contenir, va donar pautes i recomanacions sobre com plantejar el millor currículum per a cada ocasió.