Elvira Lindo i Lluís Agustí parlen de censura

El món d’ahir és una revista quadrimestral dedicada a les ciències socials, a la història, a la literatura… nascuda ara fa cinc anys. El títol és, evidentment, un homenatge a les memòries de Stefan Zweig, El món d’ahir: memòries d’un europeu.

A la revista hi han publicat autors i autores com ara Tomàs Alcoverro, Svetlana Aleksiévitx, Jordi Amat, Julian Barnes, Antony Beevor, Jorge Carrión, Victoria Cirlot, Najat El Hachmi, Marina Espasa, Marina Garcés, Ferran Garcia-Oliver, Raül Garrigasait, Pere Gimferrer, Jordi Gràcia, Yuval Noah Harari, Ada Klein Fortuny, Gregorio Luri, Emili Manzano, Guillem Martínez, Eduardo Mendoza, Olga Merino, Joan F. Mira, Manel Ollé, Paul Preston, Miquel Puig, Adrià Pujol Cruells, Genís Roca, Salman Rushdie… per citar-ne alguns.

La revista El món d’ahir va voler celebrar el seu cinquè aniversari i, amb ell, els primers vint números, tot triant vint dels articles publicats i fent-ne una versió radiofònica sota el títol «Historias con historia» on l’autor o autora de l’article conversa amb alguna personalitat rellevant, no necessàriament especialitzada en el tema.

Un dels vint articles triats va ser «¿Beneïts siguin els censors?: impremta i censura», del professor de la FIMA Lluís Agustí. Per parlar d’aquesta qüestió es va triar l’escriptora i periodista Elvira Lindo.

El programa es pot escoltar a la plataforma Caixaforum+, la plataforma de streaming de cultura i ciència de la Fundació La Caixa.