Estrena del documental BiDes

El passat 10 de maig, es va estrenar a Barcelona en el marc de les 15es Jornades Catalanes d’Informació i Documentació, el documental BiDes, que ha estat realitzat per alumnes del grau de Comunicació Audiovisual de la nostra Facultat.

BiDes és un documental de 15 minuts que, segons diuen els seus autors, “intenta trencar amb aquell estereotip clàssic dels bibliotecaris que diu que són persones serioses i avorrides que veuen les hores passar mentre manen callar”.

Cinc professionals molt heterogenis entre ells i que viuen amb passió la seva feina, són els protagonistes:
  • -Pol Cruells, baixista dels Amics de les Arts i bibliotecari de la secció de música de la Biblioteca de Catalunya;
  • -Josep Coll, membre de The Chanclettes i cap de Projectes del CRAI UB;
  • -Pau Raga, de la Bodega Lo Pinyol i bibliotecària de l’associació Rosa Sensat;
  • -Jordi Cornet, jugador de rol i bibliotecari de la UB;
  • -Marta Cava, dels Capgrossos de Premià de Mar i bibliotecària de l’IES Mediterrània.
Al documental es mostren les vides dels cinc personatges fora de les biblioteques, tractant temes com la música, el cabaret, la cultura, la gastronomia i el joc. Les habilitats que converteixen els protagonistes en bons professionals de la biblioteconomia són les mateixes que els guien a assolir l’èxit en altres aspectes de les seves vides.

BiDes ha estat una col·laboració entre el Col·legi de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya (COBDC) i la Facultat i ha estat tutoritzat pels professors Josep Rovira i M. Àngels Garcia amb la participació de Núria Castells per part del COBDC, dins de l’assignatura Projectes II del grau de Comunicació Audiovisual. L’equip de BiDes està integrat pels estudiants Berta Cotrina (direcció), Bàrbara Prohens (producció), Iria Louzao i Ángela Muñoz (guió), Edgar Ortiz (direcció de fotografia), Eva Gómez i Maria Navarro (edició) i Mercedes Cantos (ajudant de producció).

El projecte es pot seguir a les xarxes socials Instagram @BiDesdoc i Twitter @bidesdoc i properament el documental es podrà veure a diversos espais com la Bodega Lo Pinyol o la nostra Facultat.

Estrena de BiDes amb l’equip del projecte i els protagonistes