• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Dues sessions del Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient a la Facultat (7 i 8 de novembre)

novembre 7, 2017 @ 9:00 - 10:00

Del 2 al 10 de novembre de 2017, té lloc a Barcelona el 24è Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient (FICMA) del qual la Facultat acollirà part del programa en el marc de les assignatures Producció audiovisual i Producció executiva del grau de Comunicació Audiovisual. Es tracta de dues activitats que tindran lloc els dies 7 i 8 de novembre:

• Seminari sobre producció sostenible al cinema (dimarts 7 de novembre, a les 10 h, aula 309). Xerrada sobre com adaptar la producció audiovisual a un model més sostenible en consonància amb l’acord climàtic de París de 2005. En els grans estudis de producció es generen centenars de tones de deixalles (670 tones en el cas de X-Men) que es podrien reduir en un 92 % si es reciclessin i es reutilitzessin. En els darrers anys, han sorgit iniciatives per fer produccions audiovisuals més respectuoses amb el medi ambient i ha quedat demostrat que, amb una bona planificació, aquestes produccions no només esdevenen més «verdes», sinó també menys costoses. En aquesta sessió, s’analitzarà tota la cadena de producció audiovisual i, a través de la regla de les tres R (reciclar, reutilitzar i reduir), es presentaran casos d’èxit i es proposaran tasques pràctiques.

• Atenció: activitat ajornada amb motiu de la convocatòria de vaga. Projecció del documental Empatia seguida d’un col·loqui (dimecres 8 de novembre, a les 11.30 h, Sala d’Actes). La pel·lícula Tu mejor amigo (2017) ha causat una  polèmica encesa pel patiment infligit al pastor alemany Hèrcules, un gos actor, durant el rodatge d’una de les escenes. El documental Empatia reflexiona sobre la realitat dels animals i sobre com els afecten els hàbits de consum diari de la població, no només pel que fa al menjar, sinó també, i molt especialment, quant a la roba i els accessoris de la llar. Un tret interessant d’aquesta peça és que està narrada des del punt de vista d’un realitzador aliè al món de la protecció dels animals.

Trobareu més informació sobre aquestes activitats a la pàgina web de la UB:

Mostra els detalls

Data: