• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Seminari Dades Obertes de Recerca en Humanitats (20 de juny)

juny 20 @ 9:15 - 13:30

Us convidem a assistir al Seminari Dades Obertes de Recerca en Humanitats, que tindrà lloc el dijous 20 de juny de 2024 a l’Auditori de l’edifici C de la UOC (Poble Nou).

9.15 h Inauguració
Benvinguda a càrrec d’Anna Busquets, directora dels Estudis d’Arts i Humanitats de la UOC i de Candela Ollé, IP (investigadora principal) del projecte «Ciència oberta a Espanya» i professora dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació (ECIC) de la UOC.

9.30 h Conferència d’obertura
Presenta: Anna Villarroya, directora del Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC) de la Universitat de Barcelona.
Ponent: Holly Wright (UK). Panoràmica general de les dades de recerca en Humanitats: tipologia, metadades, repositoris i xarxes de col·laboració.

10.30 h Les dades de recerca en Humanitats tenen característiques pròpies?
Modera: Lluís Anglada, CSUC, assessor en Ciència Oberta.
– Xavier Rubio Campillo, UB, director del grup DIDPATRI (Didàctica & Patrimoni) / Institut de Recerca en Arqueologia.
– Diana Roig, UOC, professora titular d’ICREA i titular d’ERC (Consell Europeu de Recerca) StG a l’IN3-UOC.
– Mireia Alcalà, CSUC, coordinadora del repositori de dades de recerca CORA.
– Mikel Iruskieta, Universidad del País Vasco (UPV/EHU) i CLARIN.

12 h Pausa – cafè

12.30 h Estudis sobre dades obertes de recerca
Modera: Candela Ollé, professora dels ECIC de la UOC.
– Sabina Batlle, doctoranda en dades de recerca en arqueologia, Universitat de Barcelona.
– Yolanda Martín González, del projecte «Alfabetització en dades en el context universitari», Universidad de Salamanca.
– Daniela de Filippo, CSIC (Institut de Filosofia) i Instituto INAECU (UAM-UC3M).
– Rafa Aleixandre, CSIC-UPV.

13.45 h Finalització

Podeu consultar el programa complet i fer la inscripció a: https://symposium.uoc.edu/116630/programme/seminari-dades-obertes-de-recerca-en-humanitats.html

Organitza: Projecte de recerca «Ciència Oberta a Espanya», amb el suport dels Estudis d’Humanitats de la UOC, del Departament de Biblioteconomia, Documentació i Comunicació Audiovisual (Universitat de Barcelona) i del Grup de Recerca Consolidat «Cultura, Biblioteques i Continguts Digitals» (SGR 2021-282).

Mostra els detalls

Data: