Xerrades professionals en el marc de l’assignatura Sistemes de gestió digital de la informació II (14, 21, 24 i 28 de maig)

Xerrades professionals en el marc de l'assignatura Sistemes de gestió digital de la informació II del grau en Gestió d'Informació i Documentació Digital. L'horari serà de 10 a 11.30 h i l'assistència és oberta a tothom. Dimarts 14 de maig. «Documentum: l'experiència del Servei d'Administració Electrònica, Gestió Documental i Patrimoni Documental de la Universitat de Barcelona». Ferran Abarca i Pilar Romera. Aula 206. Dimarts 21 de maig.«Serveis de gestió documental a demanda». Nubilum. Pep Casals. Aula 206. Divendres 24 de maig. «Microsoft 365 : desenvolupament de l'empresa Vidimus». Alberto Biarge. Aula 206. Dimarts 28 de maig. «Consorci d'Educació de Barcelona: gestió documental a l'Administració Pública». Jordi Serra Serra. Aula 210.

Acte d’homenatge a Aurora Díaz Plaja (16 de maig)

Biblioteca Nou Barris – Aurora Díaz Plaja Plaça Major de Nou Barris, 2, Nou Barris

El pròxim dijous 16 de maig de 2024 a les 19 hores, a la Biblioteca Nou Barris – Aurora Díaz Plaja, tindrà lloc un acte d'homenatge a la figura que recentment s'ha incorporat al nom d'aquesta biblioteca pública: Aurora Díaz Plaja (1913-2003), escriptora i bibliotecària. Impulsora del foment i de la màgia de la lectura a infants i joves, en vida rebé diversos reconeixements pel seu compromís, reflectit en les col·laboracions i obres que dugué a terme, inclosa l'organització del bibliobús durant la Guerra Civil. Avui en dia continua sent una referència per al món bibliotecari i la promoció de la lectura a Catalunya; el seu arxiu personal es troba dipositat a la FIMA. En aquest acte d'homenatge hi participaran les bibliotecàries Teresa Mañà, exprofessora de la Facultat d'Informació i Mitjans Audiovisuals, Núria Ventura, excap de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació, i Aurora Vall, professora de la FIMA, grans coneixedores de l'obra d'Aurora Díaz Plaja. L'acte inclourà la projecció del vídeo «Aurora Díaz Plaja: llegir per fer llegir» de Raquel Garcia i Maria Escribano, exalumnes d'InfoCom de la FIMA, i una lectura de fragments de la seva obra a càrrec de Ruth Vilar, escriptora, directora teatral i membre de la companyia Cos de Lletra. Aquí trobareu el programa d'actes complet de Biblioteques de Barcelona, així com altres mencions al blog de notícies i al web de la FIMA.

Seminari del TFM del màster en Biblioteques i Col·leccions Patrimonials (22 de maig)

Aula 206

En el marc del TFM (Treball final de màster) del màster en Biblioteques i Col·leccions Patrimonials de la Facultat, el pròxim dimecres 22 de maig de 2024, tindrà lloc a l’aula 206, de 16.30 a 18 h, un seminari adreçat als estudiants del màster, però obert a tothom. Es presentaran dues biblioteques patrimonials i es comentaran bones pràctiques en la realització dels TFM. Per un cantó, Anna Fors (cap de Documentació de la Filmoteca de Catalunya) i Lourdes Prades (directora del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República de la UB) presentaran aquests centres i suggeriran línies de recerca possibles. Així mateix, les exalumnes del màster Eva Helena Adrián i Abril Borrell presentaran els TFM que van realitzar el curs passat. I els alumnes actuals compartiran l’estat de les seves recerques. Finalment, es presentaran alguns consells per a la presentació formal dels treballs.

Coneixem els investigadors visitants, a les activitats del CRICC (30 de maig)

Aula 206

L’activitat del CRICC d’aquest mes de maig serà «Coneixem els investigadors visitants», on dos investigadors visitants presentaran les seves línies de recerca: «El potencial del uso de la inteligencia artificial en el análisis de datos de medios digitales» – Douglas Farias Cordeiro (Universidad Federal de Goiás) «Young people, sex and digital culture» – Cosimo Marco Scarcelli (University of Padova) Data: dijous 30 de maig de 2024 (ATENCIÓ, aquest mes no és en dimecres) Hora i lloc: 15.30 a 17.30 h, a la sala de juntes (206, 2a planta) de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA).