Professió

Hem visitat l’Arxiu Històric de Banc Sabadell

El passat 8 de novembre, l’Associació d’Arxivers-Gestors de Documents de Catalunya va organitzar una visita a l’Arxiu Històric de Banc Sabadell (AHBS), projecte que lidera el professor de la Facultat, Jordi Andreu. Les professores Maria Elvira, Núria Jornet i Anna Rubió van assistir a la visita.

La visita a l’arxiu històric va anar precedida d'una introducció als orígens de Banc de Sabadell (BS) a càrrec de Manel Camps, director de gestió informativa, que va il·lustrar les seves explicacions amb un interessant recorregut per edificis emblemàtics del vell Sabadell vinculats a la història del banc. A continuació, els visitants es van traslladar a Polinyà, on van poder recórrer les impressionants dependències de l’arxiu central de BS, guiats pel seu responsable, Joan Brugués, director de magatzems i arxius.

El recorregut va culminar amb la visita a l’arxiu històric, a càrrec del personal tècnic de l’arxiu. Jordi Andreu, el seu director, va explicar el procés de gestació i de consolidació del projecte, i Mercè Marsal, arxivera de l'AHBS i exalumna de la Facultat, va guiar els assistents per les dependències de l’arxiu i el petit museu que el complementa. Així mateix, la restauradora Ester Turró va explicar la intervenció que s’està fent en el fons antic del Banco Gallego que ha ingressat recentment a l’AHBS.