Professorat

Homenatge a Enric Freixa i Pedrals

El proper dilluns 12 de març, a les 19 h, tindrà lloc a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (av. Diagonal, 647) un acte en homenatge a Enric Freixa i Pedrals, antic professor del nostre centre.

El Sr. Freixa (1911-2002), enginyer industrial, havia estat professor a l'antiga Escola de Bibliotecàries entre 1945 i 1978, on havia impartit les matèries d’Història de la ciència i Terminologia científica.

La seva dedicació principal fou a l’Escola d’Enginyers, on començà com a professor el 1942. Compaginava aquesta feina amb la d’enginyer a la Maquinista Terrestre i Marítima (1935-1971). Entre d’altres càrrecs, el Sr. Freixa fou secretari general de la Universitat Politècnica de Catalunya (1971-1981), president de l’Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona (1983-1995), membre de l’Institut d’Estudis Catalans i membre fundador i primer president (1977) de la Fundació Joaquim Torrens i Ibern per al foment del català al llenguatge científic i tècnic. El 1985 la Generalitat de Catalunya li va concedir la medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic.

Podeu consultar el text complet de la invitació a l'acte d'homenatge al document adjunt.