Professorat

Homenatge a Jaume Bover, bibliògraf, bibliotecari i erudit

El passat 28 de novembre de 2020 es va realitzar a l’Ajuntament d’Andratx un homenatge al bibliògraf, bibliotecari i erudit Jaume Bover. Prop d’una quarantena de professionals, estudiosos i amics van participar a la publicació que es va presentar en aquest acte: Jaume Bover, bibliògraf, bibliotecari i erudit (Palma de Mallorca: Documenta Balear, 2020). En la publicació hi han participat, entre d’altres, tres professors de la nostra Facultat: Assumpció Estivill, Nora Vela i Lluís Agustí, que va ser l’encarregat de glossar en l’acte la figura de Jaume Bover.

Bover va néixer a Alsàcia, l’any 1945, fill de mallorquins emigrants a França. Entre d’altres formacions universitàries, Bover es diplomà en Biblioteconomia i Documentació a la Universitat de Barcelona. La seva producció intel·lectual consta de centenars de textos relacionats amb la bibliografia i les biblioteques, així com d’estudis històrics sobre el municipi d’Andratx i d’escrits sobre música, goigs, toponímia, malnoms, etnologia, sexe, flora i fauna, etc.