Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Intensiu de Col·leccions Digitals: intercanvi d’experiències expertes en el desenvolupament de col·leccions digitals (10 de juny)

juny 10, 2015 @ 8:00 - 9:00

Després de dues reeixides edicions, el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) s’uneix a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB per convocar la tercera edició d’una jornada intensiva dedicada a serveis d’informació que gestionen i donen accés a les col·leccions patrimonials de les seves organitzacions. La voluntat és descobrir casos d’èxit i identificar tendències a biblioteques, arxius i museus, tot permetent la reflexió sobre la implementació i la millora de les col·leccions digitals del present, per apropar-nos al futur. Com en les edicions anteriors, l’Intensiu de Col·leccions Digitals contempla escenaris conceptuals de referència, i també receptes take-away. Els assistents prendran el pols al panorama de tendències en una única jornada compacta, i podran intercanviar les seves experiències amb responsables de les bones pràctiques del sector.

Dimecres, 10 de juny de 2015

Organitzen: Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona (UB) i Grup de Recerca Cultura i Continguts Digitals de la Universitat de Barcelona (UB)

Patrocinen: Plan Estatal I+D+I i Emerald Group Publishing

Coordina: Ciro Llueca (Filmoteca de Catalunya)

Ubicació: Aula Jordi Rubió i Balaguer de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB (Melcior de Palau, 140, 08014 Barcelona)

Entrada lliure. Places limitades. Confirmació prèvia a: mercegarciab@ub.edu

Programa

9:10 – Benvinguda, a càrrec d’Ernest Abadal (Facultat de Biblioteconomia i Documentació. UB)

• 9:25 – [qtip:Jérôme Kalfon| Director de l’Agence Bibliographique de l’Enseignement Supérieur (ABBES, França). Prèviament havia ocupat el càrrec de director del SCD de la Université París Descartes, i va ser responsable, a la mateixa Universitat, del Departament d’Estudis i Prospectiva. Ha participat en nombroses associacions professionals (ABDU, AURA, Couperin), així com en diversos grups de treball i en projectes internacionals a França, Mèxic i Itàlia.] (director de l’Agence Bibliographique de l’Enseignement Supérieur, ABES, França): «Els projectes digitals de l’ABES, situació actual i perspectives».
  • 10:10  – [qtip:Núria Silvestre| Directora de la Biblioteca Municipal de Manlleu des de 2005. Diplomada en Biblioteconomia i Documentació i llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona. Des de 1987, centra la seva activitat professional en biblioteques públiques i ha col·laborat en diversos projectes del sector: lectura fàcil, biblioteques multiculturals, i repositoris digitals aplicats a la col·lecció local.] (Biblioteca de Manlleu): «El Fons Fotogràfic Carles Molist: una experiència per a la col·lecció local de la Biblioteca de Manlleu»
  • 10:50  – [qtip:Maite Muñoz| Responsable d’Arxiu del Centre d’Estudis i Documentació del MACBA. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Miguel Hernández amb especialitat en Nous Mitjans, màster en Disseny i Comunicació amb especialitat en estudis sobre vídeojocs per la Universitat Politècnica de València, i  màster en Comissariat i Gestió Cultural de Nous Mitjans per la Universitat Pompeu Fabra. Forma part de l’equip del Centre d’Estudis i Documentació des del 2008, on ocupa des del 2012 el càrrec de Responsable d’Arxiu. Coordina, juntament amb Toni Lucea i amb la col·laboració de Paloma Gueilburt, el desenvolupament del Repositori Digital MACBA.] (Museu d’Art Contemporani de Barcelona, MACBA): «Preservació, difusió i gestió del préstec del patrimoni artístic i documental del MACBA en un repositori a mida»

11:30 – Pausa

• 12:00 – [qtip:Jordi Pallarès| Tècnic d’Aplicacions Bibliotecàries i Documentals al Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya, i anteriorment programador al CBUC. Enginyer tècnic en Informàtica de Sistemes per la Universitat de Lleida, en els darrers 13 anys ha participat en el manteniment evolutiu del CCUC, tant en qüestions de maquinari com de programari.] (CSUC) i [qtip:Rafael Roset| Ha treballat a l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya des de 1987 en àmbits relacionats amb les tecnologies de la informació. El 2006 es va incorporar a la Cartoteca per integrar-se en un equip multidisciplinari amb l’encàrrec de fer accessibles en xarxa els fons històrics de la institució, des d’on va posar en marxa la Cartoteca Digital. Des de 2014, forma part del grup de desenvolupament i prototipatge ràpid d’aplicacions geoespacials per a Internet que ha creat Instamaps, una plataforma gratuïta de publicació de mapes adreçada a usuaris novells en l’ús de la informació geogràfica.] (ICGC): «Linked Open Data i la cerca al catàleg d’acord amb criteris geogràfics»