Activitats

Jornada de treball sobre Intel·ligència Artificial per a l’anàlisi de continguts audiovisuals

El passat 4 d’octubre, entre les 10 i les 15 hores, va tenir lloc a la Facultat la Jornada de treball «Intel·ligència Artificial per a l’anàlisi de continguts audiovisuals» organitzada conjuntament amb RTVE.

L’objectiu de la sessió de treball era el de donar a conèixer les possibilitats i actuals aplicacions de la Intel·ligència Artificial en l’anàlisi de continguts audiovisuals. Hi va participar un grup de 35 persones integrat per estudiants dels graus i màsters de la Facultat, alumni, professors i professionals del sector.

La jornada es va desenvolupar en dues sessions diferenciades: una introducció general a la Intel·ligència Artificial i les seves aplicacions en l’anàlisi de continguts audiovisuals i una segona sessió de treball col·laboratiu per a l’etiquetatge de material audiovisual. La sessió de treball es va dedicar a l’etiquetatge de continguts audiovisuals i la recuperació de recursos (imatges i vídeos) per a la preparació d’un repte tecnològic per a la comunitat científica, que posi a prova els actuals sistemes de segmentació de continguts per parlants i reconeixement facial.

El seminari va comptar amb la participació d’experts en tecnologies de la parla i professionals de diferents àrees de RTVE: Eduardo Lleida, Antonio Miguel i Alfonso Ortega, de la Universitat de Saragossa, Antonio Lleó de l’empresa Etiqmedia, Carmen Pérez d’Innovació RTVE i Virginia Bazán del Fons Documental de RTVE.