Pitching Universitat-Indústria: a la recerca del talent emergent

El dimarts 1 de desembre de 2020 s’inaugura una nova Setmana del Talent Audiovisual. Durant quatre dies, el Clúster Audiovisual de Catalunya organitza diverses activitats adreçades als estudiants de les universitats catalanes que participen en la Taula d’Universitats del Clúster.

El Pitching Universitat-Indústria és l’esdeveniment anual on els estudiants universitaris proposen els seus projectes a professionals de tots els sectors de la indústria audiovisual. Gairebé un centenar de projectes de ficció, de no-ficció, de noves finestres, de formats televisius i de videojocs passen un exhaustiu procés de selecció i de formació, i queden en una trentena de projectes per fer un pitch (micropresentació de guió) de deu minuts davant la indústria.

Cinc estudiants de Comunicació Audiovisual i del doble itinerari InfoCom de la FIMA tenen cita el dijous 3 de desembre amb una taula de professionals especialitzats que escoltaran les seves exposicions. Es tracta de:

• Daniel Molina, amb el projecte de no-ficció La última faràndula del Raval;
  • Maria Ribas i Roger Centeno, amb la sèrie de ficció Cinco mujeres en la calle
  • Gerard López i Noemí Llopart, amb el llargmetratge de ficció La caja de Robles.

També assistiran com a oients de la sessió en línia del pitch del matí els estudiants de Producció audiovisual de tercer curs de Comunicació Audiovisual.

El Pitching Audiovisual és l’activitat principal de la Setmana del Talent Audiovisual. Aquest esdeveniment, però, acull també altres activitats, com ara el mercat de nous professionals, tallers, conferències i sessions de treball en xarxa. La trobada «Meet the Experts», enguany amb productores executives, compta amb la presència de Muntsa Tarrés, productora de Televisió de Catalunya i professora del grau de Comunicació Audiovisual.