L’alumnat de 1r de Comunicació Audiovisual crea el programa musical «yoUBeat»

Més de vuitanta alumnes de l’assignatura de Llenguatge Audiovisual, del primer semestre del grau de Comunicació Audiovisual i del doble grau InfoCom, coordinada per Maria-Jose Masanet i Hibai López, han creat de manera cooperativa el programa musical yoUBeat en format Instagram TV.

La classe s’ha dividit en deu grups amb l’objectiu de realitzar, cadascun, un episodi del programa que abordés un gènere musical diferent. Cada episodi té una durada de quinze minuts i inclou un breu documental sobre la història del gènere musical escollit, una entrevista amb un/a artista i, finalment, una actuació musical. A banda d’aquests deu grups, també s’han format tres grups transversals que han treballat aspectes estructurals del programa, com ara la seva identitat visual, la gestió dels mitjans socials o l’anàlisi del mercat nacional i internacional, amb el propòsit de cercar elements d’innovació en formats musicals similars.

Aquesta experiència s’ha basat en els models d’aprenentatge basat en projectes. El projecte ha travessat tot el semestre, amb lliuraments periòdics de versions parcials. Tant el disseny del programa com les decisions quant a vestuari, estètica, seccions, durada i nom del programa s’han debatut i s’han votat a classe.

Els deu episodis del programa es poden veure al canal d’Instagram.