Llançament de dos nous episodis de CartasVivas

El passat 11 de novembre de 2020, s’han presentat en roda de premsa dos nous episodis de CartasVivas, el projecte audiovisual, educatiu i divulgatiu de la Universitat d’Èxeter i la Universitat de Barcelona, finançat per la Fundación Banco Santander i desenvolupat per estudiants i professorat d’ambdues universitats. Es tracta d’una proposta pedagògica que recupera la veu de dones que van jugar un paper important al segle XX o van viure activament l’avantguarda social i literària a Espanya o Llatinoamèrica.

El projecte, amb un gran potencial educatiu, és una idea original de la cineasta Paula Ortiz, professora de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la Universitat de Barcelona, i l’escriptora Nuria Capdevila-Argüelles, catedràtica del College of Humanities de la Universitat d’Èxeter. La iniciativa fon el cinema, la literatura, el compromís social i la recerca, a més del suport a la dona. Va sorgir amb vocació de continuïtat i seguirà creixent en els propers anys.

CartasVivas constitueix una biblioteca web audiovisual gratuïta —tres píndoles cinematogràfiques per autora, d’uns tres minuts—, que actualitza i complementa el compromís humanista i literari de la Colección Obra Fundamental en la recuperació d’autores en espanyol. El projecte continua el seu camí amb noves creacions al voltant de les figures de Mercedes Pinto, poetessa canària activista pel dret al divorci, interpretada per Ruth Gabriel, i Teresa Wilms Montt, creadora xilena que va viure al Madrid bohemi de principi del segle XX, interpretada per Micaela Breque.

A CartasVivas hi participen altres professors de la FIMA com ara Sergio Villanueva, Lydia Sánchez, Jorge Franganillo, Jaume Vilaseca, Pedro Valero, José María Cabello o Francesc Llinares, a més de molts alumnes, tal com podeu consultar al web del projecte.