Març: la Facultat celebra el Dia Internacional de les Dones

Al llarg del mes de març, la Facultat ha organitzat dues activitats per celebrar el Dia Internacional de les Dones. El passat dimarts 7, la periodista Arantza Diez va impartir un taller sobre la violència masclista als mitjans de comunicació adreçat als estudiants de l’assignatura Informació i Societat del grau d’IiD. Aquesta activitat està organitzada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) i l’Institut Català de les Dones (ICD).

Al seu torn, per al proper divendres, 17 de març, la Comissió d’Igualtat de la Facultat ha preparat una jornada —«El TFG: una oportunitat per a la perspectiva de gènere»— que té el doble objectiu de parlar als estudiants de les possibilitats de fer TFG i TFM amb dimensió de gènere i presentar la biografia de la bibliotecària Aurora Díaz Plaja. Hi intervindran: Anna Villarroya, presidenta de la Comissió d’Igualtat i representant de la UB al Gender Working Group de la League of European Research Universities (LERU), i Cristina Bru, graduada en IiD i autora d’un TFG sobre el fons Aurora Díaz Plaja que custodia la Facultat. Amb aquest motiu, Ana Díaz-Plaja, autora de l’obra Aurora Díaz Plaja (1913-2003) que ha publicat recentment la Institució de les Lletres Catalanes, farà una semblança d’aquesta bibliotecària que l’any 2013 ja va ser protagonista de l’exposició «Aurora Díaz Plaja: llegir per fer llegir».