Millores en el directori MIAR

El directori MIAR (Matriu d’Informació per a l’Anàlisi de Revistes), del qual és responsable l’equip format per Marta Somoza, Josep Manuel Rodríguez Gairín i Cristóbal Urbano, ha experimentat diverses millores en el darrers mesos. Fruit d’un acord amb el Vicerectorat de Recerca de la UB per assegurar la presència a MIAR de les revistes indexades que consten al Grec, s’ha rebut una ajuda de 6000 € que ha servit per convocar una beca que actualment desenvolupa Tahereh Dehdarirad, estudiant de doctorat de la Facultat. En el marc d’aquest acord, l’equip ha treballat per ampliar el nombre de títols, a fi d’assegurar la informació de les revistes que són a les grans bases de dades de citacions, com ara el Web of Science i Scopus, així com de totes les que són al Grec i apareixen en alguna de les bases de dades que traça MIAR.

Per altra banda, per tal de fer front a l’explosió de revistes suposadament depredadores que darrerament estan demanant tenir presència a MIAR, s’ha realitzat un estudi per determinar el grau de presència d’aquests títols a les bases de dades i determinar com s’ha de procedir en el futur. L’estudi ha estat publicat al lliurament 25(5) de la revista El profesional de la Información a l’article: «Presencia de revistas supuestamente depredadoras en bases de datos bibliográficas: análisis de la lista de Beall». En base als resultats d’aquest article, a partir d’ara MIAR no acceptarà títols que no tinguin presència en alguna de les bases de dades bibliogràfiques que s’analitzen i, des del mes de gener, en la nova versió MIAR Live 2017 es depuraran retrospectivament els títols que no compleixen aquesta condició.