Professió

Nova edició de la Jornada sobre Sortides Professionals en Informació i Documentació

Com ja és tradicional, el passat 24 de novembre de 2021, va tenir lloc a la sala d’actes de la FIMA la Jornada de Sortides Professionals, adreçada als alumnes de nou accés del grau de Gestió d’Informació i Documentació Digital (GIDD) i als alumnes de la doble titulació d’InfoCom. L’objectiu de la sessió és donar a conèixer la gran diversitat de sortides professionals a les quals podran tenir accés els estudiants de GIDD un cop acabin el grau. Aquesta jornada es desenvolupa en el marc de l’assignatura Biblioteques, arxius i centres de documentació, de primer curs, i està inclosa també en el programa Passaport a la Professió.

Durant la sessió vam poder comptar amb la participació de quatre exalumnes: Anna Angulo, titulada recentment i que treballa a Recorded Future, una empresa nord-americana de seguretat informàtica.

Raquel Garcia, exalumna de la segona promoció d’InfoCom i que actualment treballa a La Tempesta, una empresa de consultoria estratègica orientada a l’impuls de la transformació digital i producció de projectes web.

Marina Llobet, exalumna de les darreres promocions de diplomatura i llicenciatura, és directora del Bibliobús El Castellot que forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona i dona servei a les comarques del Penedès i el Garraf.

I, finalment, Pau Masot que treballa al CSUC com a tècnic d’aplicacions documentals.

Tots ells van coincidir a recomanar als alumnes de primer que aprofitessin la gran oferta de pràctiques extracurriculars que s’ofereixen als estudiants de GIDD per tal de conèixer diferents entorns professionals. També van destacar la importància de crear una xarxa de contactes amb els companys d’estudis, de saber treballar en equip, d’assolir una bona capacitat comunicativa per oferir el millor servei als clients-usuaris o de la necessitat de seguir formant-se, entre altres.

La Jornada es pot recuperar a través del canal YouTube de la FIMA: https://www.youtube.com/watch?v=MQs0K5CYJzM.