Participació de la FIMA als actes de la UB pel 8M

Dins de les activitats de la UB pel Dia Internacional de les Dones, han tingut lloc el 7 de març de 2023, les jornades «Ciències de la Salut i dones a la UB», en què s’ha lliurat el Premi Rosalind Franklin i s’ha projectat el documental Dona, vostè no té res! del programa Sense ficció de TV3, gestat des de la FIMA.

Aquest documental va ser realitzat i produït per les professores de la FIMA Eva Martínez i Anna Marquès. Va néixer a partir del TFG de les estudiants del grau en Comunicació Audiovisual, Judit Sancho i Elena Varela, que es van graduar l’any 2020.

Aquesta activitat, organitzada per la Unitat d’Igualtat, i amb l’impuls dels vicerectorats d’Igualtat i Gènere i de Patrimoni i Activitats Culturals, celebra l’efemèride del 150è aniversari de la matriculació de la primera dona de l’estat a una carrera universitària. Va ser Maria Elena Maseras en els estudis de Medicina de la UB.

Després de la projecció del documental ha tingut lloc un debat entre les dues docents moderat per la professora Núria Ferran, en representació de la Comissió d’Igualtat de la FIMA.

En aquest acte, la FIMA també hi ha tingut presència amb dos estudiants del màster en Humanitats Digitals que han presentat dos TFM als premis de perspectiva de gènere Rosalind Franklin.