Professió

Premis de l’IEC per a treballs bibliogràfics i terminològics

Com cada any, l'Institut d'Estudis Catalans ha fet pública la convocatòria d'una colla de premis per a treballs de recerca. Entre tots ells, en destaquem dos que poden ser d'interès per al nostre col·lectiu.

Borsa d’estudi Ramon d’Alòs-Moner. Dotada amb 3.000 euros, per a l'elaboració d’un treball bibliogràfic de tema català (d’un autor, d’un període, d’un territori, d’una publicació científica). El termini d’admissió de sol·licituds acaba el 2 de desembre de 2013.

Premi de la Societat Catalana de Terminologia. Dotat amb 1.000 euros, per a un treball d’investigació, bibliogràfic o d’assaig sobre terminologia, tant des del punt de vista teòric com des del punt de vista aplicat (terminografia). Poden prendre part en aquesta convocatòria estudiants universitaris i titulats des de l’1 de febrer de 2009. El termini d’admissió de candidatures acaba el 2 de desembre de 2013.

A banda, hi ha altres premis dedicats a temàtiques concretes que accepten treballs de caire bibliogràfic o terminològic. Per exemple, el Premi Torrens-Ibern, ofert al millor manual universitari, treball d’investigació o diccionari terminològic de l’àmbit de les enginyeries, l’arquitectura, la física, la química, la biotecnologia, les matemàtiques o les ciències ambientals. El premi en aquest cas és de 3.000 euros i cal lliurar els treballs abans del 2 de desembre.

Vegeu tots els detalls de les convocatòries aquí: http://www.iec.cat/activitats/documents/cartell_premis_2014.pdf