Professió

Presència de la Facultat a FESABID 2015 i al XV Congrés d’Arxivística

Del 28 al 30 de maig, tenen lloc a Gijón les XIV Jornadas Españolas de Documentación FESABID 2015 que aquest any se celebren sota el lema «Cultura abierta: conocimiento compartido» i que es desenvolupen al voltant de tres eixos: «Información pública, datos y colecciones abiertas», «Investigación abierta» i «Educación abierta y nuevas competencias».

El degà, Ernest Abadal, forma part del comitè científic del congrés i ha coordinat la sessió Investigación abierta: del open access al open data, on el professor Jordi Serrano ha presentat la comunicació «FUTUR. Portal de la Producción Científica de los Investigadores de la Universitat Politècnica de Catalunya» junt amb altres companys de la UPC. Al seu torn, el professor Lluís Vicente, director de la Biblioteca i l’Arxiu Històric de l’Ateneu Barcelonès, hi ha conduït el taller Proyectos digitales a través del modelo de negocio por capas y técnicas de creatividad aplicadas. El mateix Ernest Abadal, Núria Balagué, Carina Rey, Josep Manuel Rodríguez Gairín i Miquel Térmens hi han presentat pósters. A més, Jordi Serra, director del màster de Gestió Documental i Informació a les Empreses (MGDIE), ha participat a la taula rodona «La nueva ISO 9001:2015: una oportunidad para la puesta en valor de la gestión documental», una activitat que han organitzat conjuntament AENOR i el XV Congrés d’Arxivística i que ha estat retransmesa en temps real a través de una plataforma cedida por gentilesa del MGDIE.

El XV Congrés d’Arxivística —que té lloc els mateixos dies a Lleida i que enguany porta per lema: «Preservació digital. Accés permanent»— té un comitè científic presidit pel professor Jordi Serra, del que formen part, entre d’altres, Alice Keefer, Ciro Llueca i Miquel Térmens. El dia 28, hi ha hagut dues taules rodones on han participat professors de la Facultat: «L’experiència catalana en preservació digital», on ha intervingut Miquel Térmens, i «Com funciona un repositori digital», que ha comptat amb la presència de Jordi Serrano i ha moderat el mateix Térmens. Al seu torn, Jordi Serra serà el moderador de la taula «Les polítiques públiques de preservació digital» que tindrà lloc el dissabte, dia 30, al matí.

A més, el dia 29 de maig, Jordi Serra participa a la taula rodona «La nueva ISO 9001:2015: una oportunidad para la puesta en valor de la gestión documental», una activitat que organitzen conjuntament AEONOR i el Congrés d’Arxivística i que tindrà lloc simultàniament a Lleida i a Gijón, en el marc de FESABID15, i serà retransmesa en temps real – See more at: http://bd.ub.edu/noticies/28-30-de-maig-xv-congres-darxivistica-de-catalunya#sthash.evmhZICs.dpuf