Presentació de «CartasVivas» al Festival de Cinema Espanyol d’Edimburg

El passat dimecres 9 d’octubre de 2019, al Festival de Cinema Espanyol d’Edimburg, es va presentar CartasVivas, un projecte audiovisual, educatiu i divulgatiu de la Universitat d’Èxeter i la Universitat de Barcelona, elaborat per estudiants i professorat d’ambdues universitats, amb el suport de la Fundación Banco Santander.

Aquesta iniciativa, idea original de la cineasta Paula Ortiz, professora de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la Universitat de Barcelona, i l’escriptora Nuria Capdevila-Argüelles, catedràtica del College of Humanities de la Universitat d’Èxeter, recupera la història íntima de pensadores del segle XX i fon el cinema, la literatura i la recerca en un nou format pedagògic.

CartasVivas és una biblioteca audiovisual testimonial per al coneixement i el debat que neix de l’interès de conèixer de prop diverses dones que van exercir un paper important en el seu temps o que van viure activament l’avantguarda social i literària a Espanya o Latinoamèrica. Mostra aportacions, contradiccions, llums i ombres de dones molt diferents que van participar a la tensa modernitat del segle XX.

El projecte, que tindrà continuïtat, incorporarà en els propers anys les veus d’altres dones rellevants, com ara Mercedes Pinto, Teresa Wilms Montt, Gloria Fuertes, Elisabeth Mulder, Carmen Conde o Pepita Pardel.