Primera promoció de l’Escuela de Innovación y Desarrollo Bibliotecario de Cali

Demà, dijous, 25 de juny, 75 estudiants es reuniran al Centro Cultural de Cali per rebre el certificat de capacitació que atorga la Universitat de Barcelona, en el marc de l’Escuela de Innovación y Desarrollo Bibliotecario (EIDB) de Cali. Podeu llegir la descripció d’aquest esdeveniment a la pàgina web de la Red Nacional de Bibliotecas Públicas del Ministerio de Cultura i a la de la Fundación Bibliotec.

L’Escuela de Innovación y Desarrollo Bibliotecario ha estat una proposta de formació permanent coordinada per la Facultat, que compta amb el suport de la Fundación Bibliotec, la Red de Bibliotecas Públicas Comunitarias del Municipio de Cali i el Consorci de Biblioteques de Barcelona. El coordinador acadèmic de l’EIDB —que s’inspira en el model de l’Escola d’Estiu/Hivern de la Biblioteca Pública que es fa en el nostre centre des de fa 9 anys—, és el professor Cristóbal Urbano.

Aquesta proposta de formació permanent està adreçada al personal de les biblioteques públiques de la ciutat de Santiago de Cali i del departament del Valle del Cauca (Colòmbia), i ha consistit en dos cursos d’extensió universitària de 80 hores: un sobre planificació i gestió de biblioteques públiques, i un altre sobre recursos d’informació i referència a Internet. Els cursos es van realitzar en modalitat semipresencial entre el 20 d’octubre i el 7 de novembre de 2014. Ferran Burguillos, director de la xarxa de Biblioteques Municipals de Sabadell, va impartir el curs de planificació i gestió, i per al curs de recursos d’informació a Internet es va comptar amb professorat del Departamento de Ciencia de la Información de la Pontificia Universidad Javeriana de Bogotá. La Universidad Uniminuto de Colombia ha donat suport al projecte amb la seva plataforma Moodle.

Així mateix, en el marc de l’EIDB, té lloc una trobada internacional on professionals d’Iberoamèrica debaten les seves experiències. La primera edició d’aquesta trobada es va celebrar entre el 9 i l’11 de juny de 2014, amb el títol «Una apuesta por la biblioteca del siglo XXI en Cali», i hi van participar, per part de Barcelona, Juan José Arranz, Assumpta Bailac, Jordi Permanyer i el professor de la Facultat Cristóbal Urbano. Enguany, la segona edició de les jornades tindrà lloc entre el 31 de juliol i l’1 d’agost i estarà dedicada a: «Espacios para la lectura, el acceso a la información y la cultura».

Com a mostra evident de la consolidació d’aquest projecte de cooperació, el 21 de juliol comencen les classes de la segona edició de l’EIDB, on 90 bibliotecaris assistiran a tres cursos sobre desenvolupament de col·leccions, bases de dades bibliogràfiques i serveis bibliotecaris.