Professors de la FIMA col·laboren a «The Conversation»

Els professors Ernest Abadal, Jorge Franganillo i Sergio Villanueva han iniciat una col·laboració amb The Conversation, una plataforma de divulgació del coneixement científic i acadèmic adreçada a la societat en general, que vol contribuir a un millor coneixement dels grans assumptes contemporanis.

En el marc d’aquesta col·laboració, Ernest Abadal , a «Más allá de las leyes, ¿cómo se puede combatir las noticias falsas?», presenta les principals actuacions institucionals que s’estan duent a terme contra les notícies falses: la penalització en posicionament per part de Google i Facebook, les comprovacions que fan els portals de verificació i la formació en competències de gestió i avaluació de la informació, tant en l’educació reglada com en els cursos de formació de les biblioteques.

Sergio Villanueva, per la seva banda, hi ha publicat l’article titulat «¿Tenemos la televisión que merecemos?», una reflexió argumentada sobre la qualitat de la nostra televisió, que examina en què es diferencien els seus continguts dels que es produeixen en altres mercats televisius del nostre entorn.

Jorge Franganillo, d’altra banda, analitza en la peça titulada «Por qué nos cuesta tanto ordenar y borrar las fotos del móvil» què fem amb les fotografies personals en l’era de l’smartphone amb càmera, per què se’ns fa difícil organitzar-les i quins factors provoquen la tendència a l’acumulació descontrolada que ens exposa a perdre les millors imatges entre una gran quantitat de descartables.

Amb aquestes contribucions, i les que hi aporta la resta de la comunitat acadèmica, el mitjà aspira a col·laborar en la millora qualitativa de la conversa ciutadana —d’aquí, el seu títol—, amb la convicció que l’accés a una informació independent, de qualitat, rigorosa i explicativa és la base d’una democràcia sana.