Activitats

Professors i estudiants graven al plató de la Facultat el segon episodi de «Cartas vivas»

El passat 19 de setembre, es va gravar al plató de la Facultat el segon episodi de la sèrie Cartas vivas, un projecte de col·laboració de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona amb el College of Humanities de la Universitat d’Èxeter.

Cartas vivas mostra petites peces audiovisuals que recreen literatura epistolar i confessional de dones importants i desconegudes del segle XX. El segon episodi està dedicat a Pilar Primo de Rivera, política espanyola creadora de la Secció Femenina de Falange.

La gravació d’aquest episodi s’ha fet amb la presència de la catedràtica d’Estudis Hispànics i de Gènere de la Universitat d’Exeter, Nuria Capdevila-Argüelles, i de Consuelo Trujillo, l’actriu que interpreta Pilar.

L’equip de treball de la Facultat està integrat per professors, estudiants i personal d’administració i serveis. La professora Paula Ortiz dirigeix les Cartas vivas. Conjuntament amb la catedràtica de la Universitat d’Èxeter, Nuria Capdevila-Argüelles, és la promotora del projecte que es va gestar fa dos anys.

Altres professors involucrats són Pedro Valero, com a director de fotografia, Lydia Sánchez i Sergio Villanueva, responsables de la comunicació, Anna Marquès, productora, Jorge Franganillo, foto fixa, i Jaume Vilaseca, editor i responsable de la postproducció. A ells s’afegeixen més de 10 alumnes de 3r i 4t cursos del grau de Comunicació Audiovisual, i el tècnic d’audiovisuals Jordi Capella.