Seminari CRICC sobre rànquings universitaris

El passat 16 de gener el Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC) de la Universitat de Barcelona va celebrar un dels seus seminaris de recerca, amb dues xerrades.

A la primera part, Carles Viladiu, del Gabinet de Projectes Estratègics Institucionals (GAPEI) de la Universitat de Barcelona, va fer una xerrada sobre la «Presència de la Informació, la Comunicació i la Cultura als rànquings universitaris». Viladiu va presentar una relació dels principals rànquings universitaris internacionals existents i la posició de les universitats espanyoles dins d’aquests rànquings, i va analitzar quina és la situació de les àrees de Comunicació, Informació i Documentació i Cultura de la Universitat de Barcelona.

A continuació, Lluís Bonet, membre del CRICC, va fer una presentació de la seva recerca dels darrers anys sobre «Anàlisi comparativa de polítiques culturals» i va destacar alguns aprenentatges clau d’aquesta experiència: la importància d’escriure conjuntament amb col·legues d’altres països, de tenir una mirada crítica de les dades empíriques i la complexitat de gestió dels projectes europeus.

Carles Viladiu