Professió

Seminari de cloenda del Pràcticum del grau d’ID

El passat dijous, 20 de gener, va tenir lloc el seminari de cloenda del Pràcticum de primer semestre del grau d’Informació i Documentació. Aquest seminari es planteja com una aproximació a l’exercici de la professió a partir de la trobada entre estudiants que acaben de realitzar el Pràcticum i tutors de centres que durant el semestre han acollit alumnes d’aquest grau.

Com a tutores de centre vam comptar amb la presència de Lourdes Prades, cap del CRAI Biblioteca del Pavelló de la República de la Universitat de Barcelona, Virtuts Angulo, gerent i editora de l’Editorial Libros de Cabecera, especialitzada en economia i empresa, i Ana Baiges, cap de la Biblioteca/CRAI del Poble Nou de la Universitat Pompeu Fabra. Totes tres van parlar de les seves trajectòries vitals i professionals que les han dut a on són ara. Van posar en valor la presència d’alumnes de pràctiques als seus centres, especialment la mirada nova i fresca a unes determinades maneres de treballar i l’enriquiment mutu que representa l’experiència. Van destacar la necessitat de ser professionals flexibles, proactius, en constant formació i amb la capacitat d’integrar-se en equips humans.

Per la seva part, les alumnes del grau d’Informació i Documentacio Sara Alaoui —que ha fet les pràctiques al CRAI Biblioteca del Campus Clínic de la UB— i Mariana Sanz —que les ha realitzat a la Biblioteca Ignasi Iglesias – Can Fabra—, i l’alumna d’InfoCom  Eva Cases —que ha estat al centre de documentació de RTVE Catalunya—, han compartit amb els seus companys la seva experiència, els seus aprenentatges i els canvis personals i d’orientació professional que per a elles ha significat el Pràcticum. Han destacat, entre altres, la importància de tenir una bona actitud i d’integrar-se a l’equip humà del centre, la necessitat de ser flexibles i adaptar-se als canvis.