Practicum

Seminari de cloenda del Pràcticum del grau en ID/GIDD i InfoCom

El passat 30 de gener de 2023, va tenir lloc el seminari de cloenda del Pràcticum del grau en Informació i Documentació, del grau en Gestió d’Informació i Documentació Digital i del doble grau en Comunicació Audiovisual i en Informació i Documentació. Aquest “Seminari amb la Professió” es planteja com una reflexió sobre la professió a partir de la trobada entre estudiants que acaben de realitzar el Pràcticum i tutors de centres que durant el semestre han acollit alumnes d’aquests graus.

Com a tutors de centre vam comptar amb la presència de Carme Montcusí, coordinadora del CRAI Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili; Héctor Calvet, director de la Biblioteca Can Mulà – Jordi Solé Tura de Mollet del Vallès, i Sílvia Redondo, directora de la Biblioteca Joaquim Folch i Torres del Museu Nacional d’Art de Catalunya. Entre altres qüestions, van explicar les seves trajectòries professionals i van parlar de la necessitat de continuar formant-se al llarg de la vida perquè el sector de la informació és especialment sensible als canvis; de com és d’important estar atents a les necessitats dels usuaris per tractar-los adequadament; i també de saber ser professionals flexibles, proactius i amb la capacitat d’integrar-se en equips humans. Tots ells van animar els alumnes a tenir confiança en les seves capacitats i coneixements.

Per la seva part, els alumnes del grau en Gestió d’Informació i Documentació Digital Álvaro Duque —que ha fet les pràctiques a KPMG— i Ainoa Matas —que les ha realitzat al centre de documentació de RTVE Catalunya—, i l’alumna d’InfoCom Eulàlia Català —que ha estat al centre de documentació i arxiu del Teatre Lliure—, van compartir amb els seus companys la seva experiència, els seus aprenentatges i els canvis personals que ha comportat el Pràcticum. Van destacar, entre altres, la importància de tenir una bona actitud i d’integrar-se a l’equip humà del centre, la necessitat de ser flexibles i adaptar-se als canvis i, finalment, van valorar els estudis fets perquè n’han pogut veure la seva aplicabilitat en un context real.

Enguany hem tingut la primera promoció d’alumnes de GIDD que ha dut a terme el Pràcticum i tant els seus tutors de centre com ells mateixos han pogut comprovar la idoneïtat del canvi de pla d’estudis.